Saya setuju dengan Azizah binti Mukri, tidak semua Anak Muda berfikiran negatif macam Hang Nadim.

Br1m itu memang tidak seberapa nilai nya. Memang betul, RM 450, RM1200 & RM900 itu tidak mampu nak beli rumah banglo atau kereta mewah.

Tapi syukur kepada illahi. Bagi rakyat mahean Br1m itu banyak faedah nya.

Aidilfitri pun tak lama lagi. Pasti nya Br1m sangat-sangat membantu untuk membuat persiapan raya. Ringan sedikit beban kan.

Anak Muda harus Berfikiran positif agar mampu mendidik diri dan hati kita lebih rasional dalam perbuatan.

#harapan

Awang-




Source

25 thoughts on “Saya setuju dengan Azizah binti Mukri, tidak semua Anak Muda berfikiran negatif …”

  1. fizi tk dapat brim pun ok je.orang kata 10rm boleh dapat kopi o secawan atau beli makanan kenyang sehari.3 peket gula,tahan sebulan guna.yg penting rezeki Tuhan bagi.kdg2 dari sumber yg tk di duga.syukur alhamdulillah

  2. Hanya umat islam yg beriman yg tahu erti bersyukur,sbb itu rezki org2 yg tahu bersyukur tdk spt rezki mrk yg xtahu bersyukur,krn janji allah brg siapa yg bersyukur pasti allah akan menambah rezki2 mrk…krn rezki org2 yg bersyukur allah akn menambah keberkatan,kenikmatan rezkinya…psl tu manusia seperti hang nadim dn sekutu2nya xpernah cukup walau pun semua harta ddunia ini d serahkan kpd mereka..

  3. Biasanya org yg komen mcm tu dia kecewa sbb x layak dpt BR1M, jdi utk pnjgkn lagi kemarahannya dgn cara memperlekehkan penerima BR1M tntu dia akan rasa puas hati teramat sngt kerana dpt luahkan perasaan tak puas hatinya utk dikongsi bersama org lain.

  4. Aku taj dpt br1m .. Tapi aku tak kisah.. Sbb brim utk org yg memerlukan.. Dpt ringankan beban mereka walaupun tak banyak… Dan aku percaya dgn kerajaan skrg banyak membantu rakyatnya.. Cuma rakyat yg tak tahu bersyukur je menyalak tak sudah2

  5. Anggap lah brim tu sebagai bonus tahunan yang diagihkan berperingkat peringkat pada yang kurang berkemapuan dan memerlukan.jika tiada brim pun rakyat kurang berkemampuan pun boleh hidup jika kerajaan membantu kita patut berasa bersyukur dan berbelanja dengan cerdik.jangan kita berasa sedih dan hina jika ada suara suara jelik di kalangan bangsa kita kerana bukan mereka yang membantu kesusahan rakyat yang memerlukan.

  6. Orang muda sekarang mana sempat zaman sebelum DS Najib jadi PM. terutama zaman Mamak Kutty dulu … mana ada dia turun ke kampong kampong jumpa orang kampong tanya kabar dengar pendapat buah fikiran orang kampong. Dia cuma mengayakan anak buah & kroni adalah. kalau dia turun bawah pun kena buat majlis besar besaran. Sambut bentang permaidani.

Leave a Reply